Vind ons op

minimize
close

Leren

20-05-2011

Decentralisatie, schaalvergroting, reorganisaties en fusies hebben in het onderwijs hun sporen nagelaten. Nieuwe vormen van onderwijs vragen om een verfrissende visies op de architectuur van schoolgebouwen. Grunstra Architecten BNA neemt daarbij het initiatief. Het bevorderen van discussie en het ontwikkelen kennis is daarbij behulpzaam.

projecten

minimize
close

Dockinga College Dokkum

dockinga_college_dokkum_01–site.jpg dockinga_college_dokkum_06–site.jpg dockinga_college_dokkum_05–site.jpg dockinga_college_dokkum_08–site.jpg dockinga_college_dokkum_07–site.jpg dockinga_college_dokkum_03–site.jpg dockinga_college_dokkum_04–site.jpg dockinga_college_dokkum_02–site.jpg

Opdrachtgever Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs
Opgeleverd
 2003 - 2009 

De plattegrond van het ontwerp is T-vormig. In het centrale middengedeelte zijn de gemeenschappelijke voorzieningen gehuisvest zoals een grote/kleine zaal en een popbunker. Daaromheen liggen een vleugel met de les- en studieruimtes van het Dockinga College, een vleugel met onderwijsruimtes voor de muziekschool en een kleinere vleugel met docentenvoorzieningen. De grote zaal is een ontmoetingsruimte voor de leerlingen van het Dockinga College en een zaal voor optredens voor de muziekschool. De popbunker wordt gebruikt als muziekvertrek, kleinschalig theater en zelfs als stilteruimte.

Dockinga College fase III is genomineerd voor de Scholenbouwprijs 2005.

In ARCHEtype 4 en ARCHEtype 6 kunt u meer lezen over dit project.

minimize
close
links
- / -
right
X