Vind ons op

minimize
close

Leren

20-05-2011

Decentralisatie, schaalvergroting, reorganisaties en fusies hebben in het onderwijs hun sporen nagelaten. Nieuwe vormen van onderwijs vragen om een verfrissende visies op de architectuur van schoolgebouwen. Grunstra Architecten BNA neemt daarbij het initiatief. Het bevorderen van discussie en het ontwikkelen kennis is daarbij behulpzaam.

projecten

minimize
close

CBS De Zaaier Teuge

cbs_de_zaaier_teuge_04–site.jpg cbs_de_zaaier_teuge_05–site.jpg cbs_de_zaaier_teuge_01–site.jpg cbs_de_zaaier_teuge_03–site.jpg cbs_de_zaaier_teuge_02–site.jpg

Opdrachtgever PCBO Voorst
Opgeleverd
 2006 

Het ontwerp is een samenvoeging van het samensmelten van de locatie, de beleving van het kind en de onderwijsvisie van de school. Het programma omvat een 4-klassige basisschool, speellokaal en een peuterspeelzaal. Het ontwerp heeft een hellend dak gekregen met een diagonale dakopsnijding, hierdoor ontstaat een verrassende lichtinval. Door het hellende dak en de natuurlijke kleurstelling van het gebouw en de invulling van het omliggende terrein past het gebouw verrassend goed in zijn omgeving. Het ontwerp is afgestemd op de onderwijsvisie van de school; iedere groep heeft een eigen entree en een instructieruimte. Het gebouw is geschikt voor onderwijs zoals dat nu wordt gegeven, maar biedt ook legio mogelijkheden voor vernieuwend onderwijs in de komende jaren.

In ARCHEtype 10 kunt u meer lezen over dit project

minimize
close
links
- / -
right
X