Vind ons op

minimize
close

Leren

20-05-2011

Decentralisatie, schaalvergroting, reorganisaties en fusies hebben in het onderwijs hun sporen nagelaten. Nieuwe vormen van onderwijs vragen om een verfrissende visies op de architectuur van schoolgebouwen. Grunstra Architecten BNA neemt daarbij het initiatief. Het bevorderen van discussie en het ontwikkelen kennis is daarbij behulpzaam.

projecten

minimize
close

VSO Renn 4 Leeuwarden

RPB_6449.jpg RPB_6515.jpg RPB_6505.jpg RPB_6494.jpg RPB_6484.jpg RPB_6460.jpg RPB_6453.jpg RPB_6499.jpg

Opdrachtgever RENN 4 

Opgeleverd: 2014

Dit ontwerp is tot stand gekomen vanuit zowel enigszins algemene eisen  (zoals stedenbouwkundige uitgangspunten, flexibele indeelbaarheid, duurzaamheid (in de breedste zin), voldoen aan frisse scholen klasse B, onderhoudsarm), maar ook vanuit specifieke eisen t.b.v. de doelgroep (cluster 4 onderwijs). Door de functionele plattegrond kunnen de verschillende profielgroepen zich van elkaar scheiden. Zo is er een hoofdentree met verschillende subentree ’s. Ook de gymzalen kunnen logistiek gezien zelfstandig functioneren. In het gebouw is er tevens rekening gehouden met een eventuele samenwerking met cluster 3 onderwijs.

Het interieur kenmerkt zich door overzichtelijkheid en robuuste vormgeving met brede trappen en gangen.

Qua uitstraling en materialisering is uitgegaan van een monoliet gemetseld gebouw met een eigen “gezicht” aan de Cornelis Trooststraat. Een gebouw met een geheel eigen identiteit voor een geheel eigen specifieke doelgroep.

minimize
close
links
- / -
right
X